Prima pagina arrow MINUNI ALE LUMII arrow Un curcubeu sub pamant 05 Feb 2023
Categorii
Prima pagina
SPECTACOLUL CUNOASTERII
ISTORII UITATE
PARANORMAL
FEMINA CLUB
STAREA DE VEGHE
TERRA X
MINUNI ALE LUMII
CONSULTATII FARA PLATA
TERAPII COMPLEMENTARE
BLITZ
HOROSCOP
ASTAZI IN ISTORIE
VERIFICATI-VA CUNOSTINTELE
MAGAZIN .RO
User Menu
Avem 2 vizitatori online

Un curcubeu sub pamant

Imprimare E-mail
luni, 20 iunie 2022

Indiferent de locul unde au fost realizate, constructiile declarate monumente istorice pot fi transformate in adevarate minuni capabile sa capteze atentia iubitorilor de arta.

 Un astfel de obiectiv, unic in lume, focalizeaza mai multe calitati remarcabile, desi se poate aprecia ca este o structura banalizata, cu toata munca sisifica investita in el.

La a doua tinerete

 Cel mai vechi tunel feroviar din Canada are deja respectabila varsta de 162 de ani, insa, dupa o perioada de aparenta uitare, el traieste a doua tinerete. Inceputa in anul 1854, saparea tunelului Brockville a fost terminata sase ani mai tarziu (1860). Primul tunel feroviar al Canadei a fost finalizat pentru caile ferate Brockville si Ottawa, apoi detinut de Canadian Pacific Railway pana cand a fost achizitionat de orasul Brockville in anul 1983. Acesta nu strapunge vreun munte de granit, ci trece pe sub micul oras al carui nume il poarta, cunoscut sub numele de „orasul celor 1.000 de insule”. Evident, el nu a luat fiinta ca un parc de distractii, ci este un remarcabil exemplu al mostenirii industriale reutilizat in beneficiul turismului.

 Calea ferata dintre Brockville si Ottawa, inclusiv tunelul, au fost construite pentru a conecta raul Ottawa cu raul Saint Lawrence pentru comertul profitabil cu cherestea. Mai tarziu, a servit ca o poarta pentru a aduce marfuri din Statele Unite pe raul St. Lawrence pana in provincia Ontario.

 Cu toate acestea, in anii 1970, functionarea retelei feroviare din zona a fost oprita. Ulterior, tunelul lung de aproximativ 530 de metri a fost blocat si abandonat pana in anul 2017, cand municipalitatea locala a construit parcuri la ambele capete si a redeschis tunelul ca pe un traseu subteran destinat pentru promenada, cu lumini si muzica adaugate in fundal. Caracteristicile cheie ale tunelului restaurat sunt noua podea pavata din beton si iluminatul de ultima generatie, care evidentiaza arhitectura si geologia acestuia.

 Spre satisfactia tuturor, tunelul feroviar a devenit rapid un obiectiv de mare succes, una dintre atractiile turistice de top din Ontario. Este important de retinut ca, desi acesta este un loc ce merita cu prisosinta sa fie vizitat, ramane o cale de acces doar pentru pietoni, excluzand utilizarea bicicletelor, trotinetelor, patinelor cu role sau a skateboard-urilor.

Visul cerului subteran

 O experienta in tunel este un eveniment gratuit, de care se poate bucura oricine, dar exista cate un loc amenajat langa intrari pentru donatii folosite la intretinerea luminilor si a muzicii. Pentru ca focalizatorul spectacolului subteran il constituie luminile multicolore ce par a se scurge la baza peretilor boltiti.

 Calea luminii in miscare se schimba in mod regulat de la nuante viu colorate (albastru, portocaliu, rosu, violet si verde), iar o muzica placuta insoteste pasii vizitatorilor, presarata periodic cu suieraturi ale trenurilor de odinioara. In zilele de sarbatori speciale, tunelul este iluminat in anumite culori: rosu de Ziua Canadei si portocaliu de Ziua Nationala a Aborigenilor.

 Traseul circulabil nu a pastrat sinele vechilor trenuri, ele fiind inlocuite de asfalt, marginit de borduri. Este printre putinele pasaje de acest fel din lume cu porti la ambele capete, pentru a impiedica patrunderea inauntru, atunci cand nu e folosit, a animalelor si a intrusilor.

 Tunelul este dotat cu butoane de panica, servicii Wi-Fi, iluminat si ventilatie automata de urgenta pe toata lungimea sa. In plus, in zilele caniculare, tunelul devine un refugiu racoros, deoarece temperatura ramane aproape constanta, de 13º C, pe tot parcursul anului. O poarta feerica spre taramul multicolor al unui vis celest intors invers!

ADRIAN-NICOLAE POPESCU

 
< < articolul precedent   articolul urmator > >

Cauta in arhiva magazin.ro
ABONAMENTE LA REVISTA MAGAZIN

Cititorii fideli ai revistei noastre au la dispozitie articolele cele mai interesante direct online, in aceasta pagina de internet. Exista, insa, si o alta categorie de cititori fideli care prefera editiile tiparite, prin care noi incercam sa ajungem in toate colturile tarii. Pentru acestia exista optiunea abonamentului, una dintre cele mai sigure si mai facile metode de a intra, saptamanal, in posesia revistei MAGAZIN.

Nu ezitati sa va abonati!


Abonamentul se poate face direct la redactie prin:
- expedierea unui mandat postal la orice Oficiu Postal, dupa modelul reprodus mai jos;
- plata in urmatoarele conturi bancare pentru client Casa Editoriala "Magazin" S.R.L. (CUI: RO1571838):
1) RO74BACX0000003000160000 Unicredit Tiriac
2) RO24RNCB0072049689850001 B.C.R.
- la orice Oficiu Postal din tara (Revista Magazin figurand la pozitia 19355 din Catalogul Publicatiilor).

PRETURILE ABONAMENTELOR DIRECT LA REDACTIE sunt urmatoarele:
- 1 luna: 13,00 lei
- 2 luni: 26,00 lei
- 3 luni: 39,00 lei
- 4 luni: 52,00 lei
- 5 luni: 65,00 lei
- 6 luni: 78,00 lei

Cititorii din strainatate pot contracta abonamente, achitand contravaloarea abonamentului dorit (90 euro sau 100 $, un abonament pe sase luni; 45 euro sau 50 $, un abonament pe trei luni) in conturile societatii, enumerate mai sus.

CONTACT
Telefon:
0722. 625. 622
021. 317. 89. 65
WhatsApp:
0722.625.622
Email:
Aceasta adresa de e-mail este protejata impotriva spamului, JavaScript trebuie activat a putea vizualiza pagina.
Aceasta adresa de e-mail este protejata impotriva spamului, JavaScript trebuie activat a putea vizualiza pagina.

Incercam astfel sa nu ii dezamagim in nici un fel pe cititorii nostri, o preocupare de la care nu am abdicat niciodata, pe parcursul ultimelor decenii.

Aboneaza-te la newsletter
Email:

Subscribe Unsubscribe
Sondaj
Cele mai noi articole
» Vom coloniza vreodata Antarctica?
» Poveglia – tenebroasa insula a ciumei
» O lege OZN pentru 2023
» Mancare de vinete cu masline
» Beneficiile masajului facial
» Metamorfoza Lacului Verde
» Manastirea Govora
» Amar Bharati – omul cu bratul ridicat
» Chirurgie precolumbiana
» Aveti intoleranta la lactoza?
» Dimitrie Cantemir, un savant de faima europeana
» Animalele – niste „actori” imprevizibili
» Horoscopul saptamanii: 30 ianuarie – 5 februarie 2023
» 26 ianuarie 1808 – Rebeliunea Romului, singura lovitura de stat din istoria Australiei
» Tema: „CASTELE”
» 2023, perspective spatiale
» 1672 – episod de canibalism olandez
» OZN-uri in Italia
» Supa cu galuste de orez
» Cheia unui ten sanatos
Cele mai populare articole...
» Adevarul despre pasiunile erotice ale Mariei-Tereza
» Calciul si magneziul - vitale pentru sanatate
» Tiroida, o glanda mica, probleme mari
» Sfaturile bioterapeutei Djuna
» Ce a ascuns Charles Darwin?
» Luna va disparea de pe bolta cereasca
» Haremul - inchisoarea femeilor favorite (2)
» Bolile se vor auto-vindeca
» Pe Marte exista viata!
» Haremul - inchisoarea femeilor favorite
» Hernia de disc, o boala la moda
» In Peru exista un loc miraculos, unic in lume: Lacul care aduce copii
» Viciul care duce la buna-dispozitie
» 3 pozitii de relaxare
» Iuda intr-un manuscris controversat
» Psoriazisul, vindecat de pesti!
» Miracolul lumii invizibile: Lumea dupa Nilsson
» O rapire OZN in Florida
» Corp ceresc condamnat la moarte
» "Teapa" gripei aviare


Arhiva: » 1 » 2 » 3 » 4 » 5 » 6 » 7 » 8 » 9