In episodul de saptamana trecuta relatam ca Robert „Bob” Thompson, un agent al Departamentului de Securitate Nationala (DHS), recent pensionat, care a lucrat la paza frontierei cu Mexicul, a adunat o serie de cazuri de intalniri cu OZN/UAP.
Piloti ai DHS si ai Garzii Nationale au inceput sa-i impartaseasca relatari despre intalnirile cu obiecte aeriene pe care nu le-au putut identifica. In unele cazuri, obiectele au fost inregistrate si pe video cu sisteme avansate de imagistica de pe aeronave. Aproape de miezul noptii, pe 6 noiembrie 2018, la aproximativ 40 de mile nord-vest de Tucson, Arizona, un AH-64, elicopter de atac emblematic al armatei americane, a capturat pe un videoclip mai multe obiecte neidentificabile care manevrau intr-un mod diferit de orice aeronava cunoscuta. Trei obiecte necunoscute par initial sa zboare intr-o formatiune triunghiulara libera. Imaginile sunt insotite de exclamatiile si comentariile membrilor echipajului. Copilotul a continuat sa urmareasca cele trei obiecte cu sistemul de imagistica multi-senzor al aeronavei, „senzorul de vedere nocturna cu desemnare pentru achizitie tinta/pilot (M-TADS/PNVS)”. „Senzorii FLIR avansati ai M-TADS/ PNVS permit avioanelor de vanatoare sa vada primele, sa inteleaga mai rapid, sa actioneze primele si sa termine decisiv pe campul de lupta tactic”, se arata intr-o fisa informativa furnizata de producatorul sistemului, Lockheed Martin. Zboruri neconventionale Pe inregistrare se vede ca, pe masura ce se apropie de poalele Varfului Picacho din apropiere, cele trei obiecte necunoscute par brusc sa se roteasca unul in jurul celuilalt, ca si cum s-ar invarti in jurul unei axe nevazute, grupul mentinand o traiectorie constanta spre est. Dupa mai multe rotatii, obiectele reiau formatia de triunghi obtuz inainte de a disparea cu viteza din vedere. Desi intalnirea a durat doar cateva secunde, manevrele neobisnuite captate in videoclip sugereaza ca ele ar putea reprezenta primele imagini UAP disponibile public care afiseaza caracteristici de zbor extrem de neconventionale, capturate de sistemele de senzori militari. Pentru a verifica autenticitatea videoclipului, The Debrief a reusit sa obtina o copie completa, needitata, a imaginilor captate de camera cu arme a lui Apache pe toata durata zborului sau. Potrivit Administratiei Federale a Aviatiei (FAA), cu exceptia cazului in care exista un accident sau incident de siguranta aeriana cunoscut, informatiile de urmarire radar, inregistrarile pe banda de control al traficului aerian si comunicatiile de date sunt pastrate doar timp de 45 de zile. Deoarece incidentul Apache are mai mult de trei ani, The Debrief nu a reusit sa obtina nici date de transponder de supraveghere automata (ADS-B) de la surse de urmarire a aeronavelor comerciale. Nu exista nicio mentiune a controlorilor de zbor din zona. Luminile nu urmau trasee de zbor desemnate, benzi de trafic aerian la nivel scazut sau zone de operatii militare. Intr-un apel video cu The Debrief, fostul pilot de lupta al Fortelor Aeriene ale SUA, Chris Lehto, a spus ca obiectele au cu siguranta un aspect anormal. „Par a fi cert trei obiecte, dar separate. Primul lucru care iese in evidenta pentru mine este rata de acceleratie”, a spus Lehto, care a petrecut 20 de ani in Fortele Aeriene zburand cu F-16 si detine o diploma de master in stiinte aeronautice. „Daca vezi un avion la distanta, te astepti sa se deplaseze pe o anumita distanta intr-un anumit interval de timp... Cand m-am uitat la asta, modul in care a accelerat pur si simplu nu are sens pentru niciun obiect vazut in viata mea, ca pilot... Isi schimba altitudinea si directia, sau pur si simplu nu e cum as zbura eu cu un avion. Practic, la o anumita altitudine poti cobori, dar cobori pentru a merge undeva. Acesta zboara la intamplare, imi da mai degraba un sentiment de organic decat de mecanic.” El a dat apoi mai multe detalii tehnice pentru a-si sustine afirmatiile. Un ofiter senior al Fortelor Aeriene ale SUA, recent pensionat, fost pilot care a ocupat diverse functii de comanda, a examinat videoclipul Apache, sub conditia anonimatului, si a spus ca obiectele vazute in videoclip „nu pareau sa se potriveasca cu caracteristicile de zbor ale vreunui tip cunoscut de aeronave”. El a adaugat ca stie ca guvernul poseda inregistrari mult mai convingatoare cu privire la UAP decat cele facute publice. Pentru a consolida necesitatea unui grup operativ UAP in cadrul DHS, Thompson a oferit copia unui alt videoclip UAP, de 40 de minute, Coalitiei stiintifice pentru studii UAP (SCU), o organizatie nonprofit formata in principal din oameni de stiinta din diverse domenii care sunt implicati in studiul fenomenelor aeriene. SCU mai efectuase anterior si analiza unui alt videoclip care provenea din cadrul DHS, filmat pe aeroportul Rafael Hernandez din Aguadilla, Puerto Rico, pe 25 aprilie 2013. Videoclipul studiat acum a fost captat de o aeronava de supraveghere DHS si arata un obiect deformat (denumit popular „rata de cauciuc”), zburand constant de-a lungul granitei de sud a SUA cu Mexic. Potrivit oficialului care a furnizat filmarea SCU, „o aeronava de la Serviciul Vamal si de Protectia Frontierei din SUA a capturat obiectul pe video in infrarosu”. Rich Hoffman, un membru al consiliului executiv al SCU, care a lucrat profesional ca antreprenor de aparare mai bine de doua decenii, spunea ca obiectul nu avea acea semnatura termica, ori alte caracteristici, la care te-ai astepta de la un balon sau o pasare. Thompson i-a informat pe supervizorii de la DHS cu privire la proiectul sau legat de UAP, precum si despre faptul ca el a furnizat presupusele imagini UAP catre SCU pentru analiza. „Am vazut lucruri”, a spus Thompson. Eu insumi am vazut lucruri, dar, din pacate, nu am reusit niciodata sa apas pe butonul de inregistrare sau sa am ceva care sa fie uluitor pentru oameni.” Singuri in Univers? Datorita, in parte, interesului continuu al Departamentului de Aparare si al Congresului de a colecta date despre UAP, lucrurile pareau sa progreseze, desi intr-un ritm de melc, tipic birocratiei guvernamentale – in incercarea lui Thompson de a stabili eforturi similare in cadrul DHS. Cu toate acestea, in urma unor circumstante medicale neprevazute, Thompson s-a trezit brusc in fata unei pensionari anticipate. De teama ca eforturile sale de a implementa un proces formal in cadrul DHS, pentru a colecta si investiga incidentele UAP, ar putea inregistra esecuri suplimentare, Thompson a ales sa lanseze public unele dintre videoclipurile pe care le avea obtinute. „Videoclipurile nu sunt clasificate si nu au nicio legatura cu nimic legat de contrabanda”, a subliniat Thompson. „Asa ca se potrivesc in aceasta zona gri ciudata de care Patrulei de Frontiera chiar nu ii pasa.” El spunea ca atunci cand a primit primul videoclip, „rata de cauciuc”, l-a intrebat direct pe seful sau: „exista vreun motiv pentru care nu pot impartasi asta cu nimeni?”, iar acesta i-a raspuns „Nu.” Dupa ce a obtinut permisiunea de a partaja videoclipurile, Thompson a contactat pe Andy Marcial, care conduce un cont de Instagram legat de OZN/UAP, numit NY UAP Discussions. Acesta a spus ca a fost surprins, intrebandu-se „Dintre toti oamenii, de ce eu?” Dar dupa ce a vazut videoclipurile, si-a dat seama ca era ceva foarte important, ceva ce oamenii trebuia sa vada. Marcial a lansat trei dintre videoclipurile DHS pe care le-a primit. Ceea ce se poate verifica este ca fiecare a fost capturat folosind sisteme sofisticate de imagistica a aeronavelor si ca pilotii sau echipajele aeriene nu au avut nicio explicatie la momentul respectiv pentru ceea ce s-a vazut. Spre surprinderea sa, Marcial s-a trezit o tinta a criticilor, din cauza demistificatorilor si a suspiciunilor legate de intrarea sa relativ recenta in „comunitatea OZN” online. „A fost o mare dezamagire”, a spus Marcial. „Exista prea multa negativitate in lume, prea multa ura, prea multa lupta, prea multa cearta si mult prea putina dragoste, empatie si unitate”, spunea el. „Poate ca daca am afla ca nu suntem singuri in Univers, perspectivele si punctele de vedere s-ar schimba, astfel incat urmatoarea generatie sa deschida o noua era pentru omenire.” DAN D. FARCAS
|