Prima pagina arrow MINUNI ALE LUMII arrow Soseaua de pe coasta Atlanticului 30 May 2023
Categorii
Prima pagina
SPECTACOLUL CUNOASTERII
ISTORII UITATE
PARANORMAL
FEMINA CLUB
STAREA DE VEGHE
TERRA X
MINUNI ALE LUMII
CONSULTATII FARA PLATA
TERAPII COMPLEMENTARE
BLITZ
HOROSCOP
ASTAZI IN ISTORIE
VERIFICATI-VA CUNOSTINTELE
MAGAZIN .RO
User Menu
Avem 2 vizitatori online

Soseaua de pe coasta Atlanticului

Imprimare E-mail
luni, 27 martie 2023

Caile rutiere, parte a infrastructurii vitale pentru existenta oricarui tip de civilizatie, parcurg cele mai dificile zone de relief si leaga – prin poduri, viaducte, tunele – teritorii despartite de obstacole naturale.

 O astfel de facilitate, greu de imaginat acum mai multe decenii, este astazi numita Atlanterhavsvegen (in norvegiana, „Drumul Atlanticului”), o sosea ce serpuieste deasupra oceanului, intre mai multe insule.

In lupta cu uraganele

 Nu intamplator, Atlanterhavsvegen este mentionat ca fiind cea mai fascinanta calatorie rutiera din lume, desi initial traseul a fost conceput pentru a fi cale ferata.

 Cu cele opt poduri ale sale, panglica rutiera se incolaceste ca un sarpe de mare, pornind din dreptul micului sat Kårvåg, de pe insula Averøya, pana la un alt satuc, Vevang, situat pe continent, care are altitudinea maxima de numai 6 metri. Cei care au avut privilegiul (si curajul!) sa parcurga calea rutiera „transatlantica” afirma ca putine locuri te apropie la fel de mult de abisul marii, ca „Drumul Atlanticului”. O calatorie de-a lungul acestui drum turistic constituie o experienta vizuala si emotionala grozava, unde natura, arhitectura si ingineria moderna se intalnesc pentru a da nastere unei experiente cu totul speciale.

 Podul Storseisundet, cel mai inalt dintre cele existente pe traseu, are curbe dramatice si anumite unghiuri care iti lasa impresia ca vei pica direct in mare. Numit si „Podul beat” din cauza rasucirilor, arcadelor si a coborarilor abrupte, iti da posibilitatea sa te bucuri de o priveliste magnifica. Intreaga cale se deruleaza pe distanta de 8.274 metri. Inceputa in anul 1983, ea a fost deschisa circulatiei in 1989, constructia sa constituind o provocare majora, inainte de cea tehnica din partea stihiilor naturii, fenomene de altfel destul de obisnuite in acest colt al Nordului rece. Constructorii rutieri au suferit nu mai putin de 12 uragane in timpul lucrarilor.

Imbratisarea dragonului arctic

 In 2005, soseaua a fost declarata constructia secolului al XX-lea in Norvegia si   a primit statutul de traseu turistic national datorita arhitecturii podurilor si a frumusetii tinuturilor pe care le strabate. „Atlanterhavsvegen svesti” si centrul de servicii sunt doua atractii interesante, situate pe insula Eldhusøya – cea mai mare zona de odihna de pe traseu, asezata aici pentru a fi leganata de bratele marii. Merita din plin o oprire aici. Cladirea de servicii are o arhitectura moderna, ingenioasa si gazduieste o cafenea, birou de informatii turistice, un parking generos si toalete. In jurul insulei serpuieste o poteca ce curge partial deasupra edificiului, de unde vizitatorii se bucura de o priveliste impresionanta asupra oceanului si peticelor de uscat, ce par niste faramituri de pamant risipite din inalturi peste obrazul lucios si vesnic zbuciumat al oceanului.

 Intr-o armonie deplina si extrem de spectaculoasa cu „Atlanterhavsvegen”, Tunelul Atlantic ofera o magistrala demonstratie de modernitate si totodata de pragmatism, prin legaturile foarte importante pe care le faciliteaza intre micile insule si, respectiv, intre localitatile din zona.

 Pe langa faptul ca este o artera de comunicare importanta si ideala pentru turisti, Drumul Atlantic este foarte potrivit pentru cei carora le place mersul pe jos, dar si cel cu bicicleta. Cei care doresc sa se apropie de natura salbatica a coastei pot explora spatii invecinate, unde vor intalni pasari de mare si foci, iar pasionatii de pescuit vor gasi o serie de locuri optime pentru pescuitul la undita.

 De asemenea, sportivii cei mai temerari intampina provocari irezistibile in surfingul cu vant si valuri repezi. Si pentru scafandri, exista oportunitati de scufundare, in zona „cimitirului navelor” din Hustadvika si in alte locuri interesante.

 Aceasta este zona pentru experiente pe toate tipurile de vreme si pentru toate gusturile, iar un contact strans cu Oceanul Atlantic, care se afla la capatul digului, deschide propria experienta personala cu o vedere panoramica asupra marii si a arhipelagului.

ADRIAN-NICOLAE POPESCU

 
< < articolul precedent   articolul urmator > >

Cauta in arhiva magazin.ro
ABONAMENTE LA REVISTA MAGAZIN

Cititorii fideli ai revistei noastre au la dispozitie articolele cele mai interesante direct online, in aceasta pagina de internet. Exista, insa, si o alta categorie de cititori fideli care prefera editiile tiparite, prin care noi incercam sa ajungem in toate colturile tarii. Pentru acestia exista optiunea abonamentului, una dintre cele mai sigure si mai facile metode de a intra, saptamanal, in posesia revistei MAGAZIN.

Nu ezitati sa va abonati!


Abonamentul se poate face direct la redactie prin:
- expedierea unui mandat postal la orice Oficiu Postal, dupa modelul reprodus mai jos;
- plata in urmatoarele conturi bancare pentru client Casa Editoriala "Magazin" S.R.L. (CUI: RO1571838):
1) RO74BACX0000003000160000 Unicredit Tiriac
2) RO24RNCB0072049689850001 B.C.R.
- la orice Oficiu Postal din tara (Revista Magazin figurand la pozitia 19355 din Catalogul Publicatiilor).

PRETURILE ABONAMENTELOR DIRECT LA REDACTIE sunt urmatoarele:
- 1 luna: 13,00 lei
- 2 luni: 26,00 lei
- 3 luni: 39,00 lei
- 4 luni: 52,00 lei
- 5 luni: 65,00 lei
- 6 luni: 78,00 lei

Cititorii din strainatate pot contracta abonamente, achitand contravaloarea abonamentului dorit (90 euro sau 100 $, un abonament pe sase luni; 45 euro sau 50 $, un abonament pe trei luni) in conturile societatii, enumerate mai sus.

CONTACT
Telefon:
0722. 625. 622
021. 317. 89. 65
WhatsApp:
0722.625.622
Email:
Aceasta adresa de e-mail este protejata impotriva spamului, JavaScript trebuie activat a putea vizualiza pagina.
Aceasta adresa de e-mail este protejata impotriva spamului, JavaScript trebuie activat a putea vizualiza pagina.

Incercam astfel sa nu ii dezamagim in nici un fel pe cititorii nostri, o preocupare de la care nu am abdicat niciodata, pe parcursul ultimelor decenii.

Aboneaza-te la newsletter
Email:

Subscribe Unsubscribe
Sondaj
Cele mai noi articole
» Provocarea aviatica a viitorului: zborul comercial suborbital
» Cine a fost „Cocosatul de la Notre Dame”?
» Ce stia spionajul australian despre OZN-urile americane
» Supa de porumb
» Sfaturi utile
» SkyLifter – macaraua aeriana
» Manastirea Galata
» Un „surogat” pentru mireasa pierduta
» Complexul rupestru din Tipova
» Mentalul scapat de sub control
» Politically correct? (2)
» Actori care si-au scris singuri rolurile
» Horoscopul saptamanii: 29 mai – 4 iunie 2023
» 25 mai 1973 – Revolta de pe distrugatorul Velos
» Tema: „SEARA”
» Bacteriile preistorice ar putea dezvolta noi antibiotice
» Palatul de gheata al tarinei Anna
» Ce-si propune NASA privind OZN-urile
» File de cod cu ciuperci
» Masti pentru un ten catifelat
Cele mai populare articole...
» Adevarul despre pasiunile erotice ale Mariei-Tereza
» Calciul si magneziul - vitale pentru sanatate
» Tiroida, o glanda mica, probleme mari
» Sfaturile bioterapeutei Djuna
» Ce a ascuns Charles Darwin?
» Luna va disparea de pe bolta cereasca
» Haremul - inchisoarea femeilor favorite (2)
» Bolile se vor auto-vindeca
» Pe Marte exista viata!
» Haremul - inchisoarea femeilor favorite
» Hernia de disc, o boala la moda
» In Peru exista un loc miraculos, unic in lume: Lacul care aduce copii
» Viciul care duce la buna-dispozitie
» 3 pozitii de relaxare
» Iuda intr-un manuscris controversat
» Psoriazisul, vindecat de pesti!
» Miracolul lumii invizibile: Lumea dupa Nilsson
» O rapire OZN in Florida
» Corp ceresc condamnat la moarte
» "Teapa" gripei aviare


Arhiva: » 1 » 2 » 3 » 4 » 5 » 6 » 7 » 8 » 9