Optimismul ca hrana pentru suflet

duminic„, 11 ianuarie 2015

 Starile psihoafective negative sunt atribuite de obicei unei multitudini de factori de ordin social, familial sau strict personali, lucru perfect real, însa mai putina lume stie ca si elemente exterioare naturale contribuie la starile noastre de disconfort. Alarmant de frecvent întâlnita, depresia reprezinta unul dintre raspunsurile fondului nostru mental la fenomene precum vremea înnorata, lipsa luminii naturale suficiente, caderile de zapada abundente etc.

Pentru a depasi asemenea perioade, unele persoane apeleaza la „solutia” chimica, altfel spus, la medicamente antidepresive. Exista însa si rezolvari tot pe cale naturala ale problemelor si poate veti fi surprinsi sa aflati ca unele se afla chiar la îndemâna, zilnic, în... farfurie.

În tratarea depresiilor, rosiile sunt recomandate datorita continutului lor ridicat în uridina, un compus cu efecte extraordinare în combaterea acestor stari. Uridina se mai gaseste în alimente ca zaharul din trestie, drojdia de bere sau broccoli. De asemenea, consumate proaspete, rosiile ofera un aport important de vitamine A si C, calciu si potasiu, continând substante benefice pentru organism, precum oligoelemente si licopen, pigmentul care le confera culoarea rosie. Acesta este un puternic antioxidant, care intensifica detoxifierea organismului si arderea grasimilor.

Bananele contin numeroase componente nutritive: zaharuri, vitamine ca acidul folic, vitaminele C, A, E, B6, B12 minerale precum potasiu, sodiu, fier, calciu, magneziu, cobalt, fosfor, zinc, crom, dar si fibre, proteine si unele substante active. De remarcat ca metabolismul vitaminelor B6 si B12 a fost asociat cu tulburarile depresive. Alte alimente asemanatoare sunt: avocado, ficatul, soia, carnea de pasare si de vita, tonul si somonul, alunele si arahidele.

Cerealele integrale sunt recomandate în alimentatia zilnica, dimineata, cu o mare cantitate de lichide (lapte, de preferat), pentru ca reprezinta o sursa de energie pentru câteva ore bune, asigurând un tonus foarte bun pâna la orele prânzului. Totodata, cerealele contin si o mare cantitate de vitamine din complexul B, una dintre ele fiind vitamina B1 (tiamina), implicata în combaterea depresiei. Ea are un rol deosebit în biosinteza neurotransmitatorilor, substante eliberate în general de sistemul nervos. Studii recente au demonstrat o legatura între deficitul de vitamina D si starile depresive. Pentru evitarea neplacerilor, putem astfel consuma mai frecvent galbenus de ou si brânzeturi.

ADRIAN-NICOLAE POPESCU