Top 7 alimente care topesc grasimea de pe abdomen

luni, 07 iunie 2021

Obezitatea abdominala, adica grasimea localizata preponderent in jurul taliei, care face ca circumferinta abdominala sa depaseasca la femei 80-88 cm iar la barbati 94-102 cm, este un aspect cu care trebuie sa luptati prin toate metodele, pentru ca provoaca boli cronice grave, ne avertizeaza dr. nutritionist Laura Ene.

 Grasimea din interiorul abdomenului, denumita si grasime viscerala, este cea mai periculoasa pentru sanatate, deoarece creste riscul de a dezvolta diabet, boli de inima si cancer.

 Iata care sunt cele 7 alimente care topesc grasimea abdominala:

 1) Apa (0 calorii). Beti cate 1 pahar de apa inainte si dupa fiecare masa, pentru a reduce aportul de calorii. Un studiu publicat in Journal of the American Dietetic Association a constatat ca adultii supraponderali si obezi care au consumat 500 ml de apa inainte de masa au mancat cu 13% mai putine calorii la acea masa.

 2) Legumele cu frunze verzi (15-20 calorii/100 g). Una dintre alegerile ideale pentru a scapa de grasimea din jurul taliei este includerea legumelor cu frunze verzi la fiecare masa principala, in cantitate cat mai mare (250-300 g). Contin multe vitamine, minerale si antioxidanti si ofera o senzatie prelungita de satietate.

 Fie ca este vorba de salata Romaine, salata verde, iceberg, rucola, kale sau obisnuita varza, o astfel de salata nu depaseste 100 de calorii nici cu un dressing de o lingurita de ulei si una de otet.

 3) Fructele cu 5% glucide (pepene rosu – 30 calorii sau grepfrut – 32 calorii). Continutul ridicat de apa si fibre al acestor fructe duce mai repede la satietate, iar proprietatile lor diuretice contribuie la eliminarea apei retinute inutil in tesuturi. Merita sa inlocuiti gustarile si deserturile hipercalorice cu aceste fructe ce va ajuta sa va subtiati talia. Asadar, incercati cate o jumatate de grapefruit sau o felie mare de pepene rosu intre mesele principale sau ca desert dupa pranz.

 4) Lactatele degresate (30-44 calorii / 100 ml sau g). Laptele si alte produse lactate cu un continut scazut de grasime (< 3%) precum iaurtul, laptele batut sau branza de vaci sunt bogate in arginina si leucina, aminoacizi care s-a dovedit ca ajuta la mentinerea masei musculare si implicit la topirea mai accelerata a grasimii in timpul dietelor de slabire. Pe de alta parte, iaurtul are proprietati anorexigene, daca este consumat intre mesele principale, pe post de gustare.

 5) Carnea slaba si pestele (100-150 calorii/100 g). Preparate la gratar, carnea slaba (piept de curcan sau de pui, muschi de porc fara grasime) si pestele reprezinta cina ideala intr-o dieta de slabire, mai ales in combinatie cu o salata mare de legume cu frunze verzi.

 6) Cerealele integrale (80-120 calorii/30 g). In timp ce fibrele din cerealele integrale isi pot asuma o parte din meritul de a fi in acest top, cercetatorii au observat ca cerealele integrale sunt bogate in magneziu, un mineral esential in reglarea metabolismului grasimilor si carbohidratilor. Consumati numai cereale integrale la micul dejun, paste integrale sau orez integral ca garnitura la pranz si, din cand in cand, puteti savura o tarta cu afine facuta din faina integrala, in diminetile de weekend.

 7) Leguminoasele (fasole, mazare, linte – 84-132 calorii/100 g fierte). Inlocuirea unor proteine animale din dieta cu proteine vegetale din leguminoase poate face mai mult decat sa va scada colesterolul.

 Un studiu publicat de Diabetic Medicine a constatat ca o dieta vegetariana de sase luni a fost mai eficace in stimularea pierderii in greutate decat o dieta nonvegetariana cu un numar echivalent de calorii. Dieta vegetariana bazata pe leguminoase a ars mai in profunzime grasimea abdominala, precum si stratul suplimentar aflat imediat sub piele (grasimea subcutanata).

 Alegeti sa inlocuiti de cel putin 3 ori pe saptamana portia de carne de la pranz din dieta cu leguminoase – sunt pline cu proteine ce vin la pachet cu vitamine, minerale si fibre de calitate, care va vor ajuta sa ardeti eficient depozitele de grasime din organism.

 Desi alimentele incluse in acest clasament pot contribui cu succes la reducerea grasimii abdominale, nu uitati: oricate alimente care topesc grasimi ati manca, magia lor functioneaza numai daca mentineti o dieta echilibrata nutritional pe termen lung si faceti miscare in mod regulat.

ECATERINA BATRANEANU