Magneziul nu e leac pentru insomnie

luni, 29 noiembrie 2021

Magneziul este adesea promovat ca un antidot al somnului slab. Dar, in timp ce unii medici spun ca este bine sa il luati in forma suplimentara pentru anumite perturbari ale somnului, cum ar fi cele cauzate de sindromul picioarelor nelinistite, dovezile pentru beneficiile sale care induc somnul nu sunt concludente.

 Unii oameni de stiinta suspecteaza ca deficientele de magneziu pot contribui la un somn slab prin perturbarea semnalizarii nervoase si prin modificarea nivelurilor de hormoni care induc somnul, cum ar fi melatonina. Dar majoritatea oamenilor au niveluri suficiente de magneziu, deoarece este usor de obtinut din dieta: se gaseste in alimente vegetale si animale, ca nuci, verdeata, seminte, fasole, iaurt, peste.

 In general, magneziul pare sa aiba efecte secundare minime si este putin probabil ca administrarea de doze mici sa provoace mult rau. Adultii sanatosi pot lua zilnic pâna la 350 de miligrame de magneziu suplimentar. La doze mai mari, poate provoca probleme gastrointestinale, cum ar fi diareea.

 Pe de alta parte, desi dovezile ca el poate ajuta in insomnie sunt slabe, oamenii pot sa incerce. Un caz in care se recomanda magneziu este pentru pacientii cu sindromul picioarelor nelinistite, o tulburare a sistemului nervos ce determina oamenii sa aiba pornirea irezistibila de a-si misca membrele, de obicei noaptea, manifestare extrem de perturbatoare pentru somn.

 Unii pacienti pot avea probleme sa adoarma sau sa ramâna adormiti din cauza unei tulburari de somn nediagnosticate, cum ar fi apneea de somn sau sindromul picioarelor nelinistite; multe femei au probleme de somn legate de menopauza; alte persoane nu pot dormi linistit, deoarece mediul lor este prea zgomotos (sotul sforaie, un câine latra, traficul rutier este intens); unii se chinuiesc sa doarma din cauza anxietatii, a muncii lor, a problemelor legate de bani etc.

 Unul dintre cele mai eficiente tratamente pentru insomnie este terapia comportamentala cognitiva, care ajuta oamenii sa abordeze comportamentele de baza care le perturba somnul. Terapiile precum presiunea continua pozitiva a cailor respiratorii pot ajuta persoanele cu apnee in somn.

ADRIAN-NICOLAE POPESCU